Majmok bolygója: Forradalom

2000px-planet_of_the_apes_logo_svg.png

Alapadatok:

Gyártó ország: USA

Műfaj: scifi

Megjelenés: 2014

Rendezte: Matt Reeves

Főszereplők: Andy Serkis, Keri Russel, Gary Oldman, Toby Kebbell

Történet: Nos, ezzel a filmmel gondba lesznek azok akik nem látták a fenomenálisra sikerül 2011.- es mozifilmet amit Rupert Wyatt rendezett igen profin. Mivel ez a második film tíz évvel a 11's mozi után játszódik. Amikor is a földön már csak maroknyi ember él mert a vírus kipusztította őket. Akik immunisak a vírusra azok együtt élnek az elhagyatott Los angeles-ben. Olyannyira kevesen vannak az emberek hogy a majmok nem is tudnak a létezésükről. Egyszer csak pár ember az erdőben összefut Cézárral és fiával. Majd innentől kezdetét veszi a harc majmok és emberek között. Csak kötélidegzetűeknek ajánlott!

Véleményem (szubjektív): Senki előtt nem titkoltam hogy 2014.- ben ezt a mozifilmet vártam a legjobban. Nem kis megdöbbenést okozott számomra amikor is megtudtam, számomra máig ismeretlen okok miatt hogy a majmok bolygója Forradalmat nem játssza le Magyarországon számos mozi. Így maradt számomra az hogy DVD megvettem a  filmet és jó fél évvel a bemutató után sikerült megtekintenem.

Az első megtekintés után borzasztóan csalódott voltam. Nem ezt vártam volna egy ennyire lehengerlő első rész után. A gondok már a karaktereknél elkezdődtek. Jóformán Cézár, Koba és a tudós orángután játéka mentette meg a filmet. Az emberek közül egyik sem tudott maradandót alakítani a vásznon. Az orvos csaj unalmas volt és nem túl szexi, a pasija pedig sótlan. A kölyök aki Corneliust tanítgatta pedig nagyon öntelten viselkedett szinte folyamatosan.

Látványilag is erőtlen, gyenge színvonalon teljesített a Forradalom film. Az operatőr túl sok sötét és esős helyet szerepeltetett a filmben. Én a helyében inkább világosabb helyeken forgattam volna és több zöld jelenettel dúsítottam volna a film képi anyagát. Persze lehet hogy sokaknak tetszettek a sötét "dark"-os felvételek nekem nagyon bántotta a szememet.

A történet pedig úgy ahogy van nem volt nagy durranás. Lényegében a 73's majmok bolygója filmnek az újrafeldolgozása ez a mű. Angolul ezt remeake -nek nevezik (kiejtve rimék). Szóval én láttam az eredeti filmet és igaz hogy ez a mostani szebb látványilag viszont abban ami nem látványos volt az elgondolkodtatott. Itt a rendező nem arra ment rá hogy egy jó, szép és értelmes alkotást csináljon hanem hogy látványorgiát alkosson hogy tóduljon a nép a mozikba. A rendező elérte a célját. Összesen több mint 700 millió dolláros bevételt hozott számára és a 20th Century Fox-nak e film. Így garantált a folytatás. Én nem tartottam ezt jó darabnak de a karakterek (Cézár, Koba) megmentették a filmet egy kettő pontra az ötből. Tehát 2/5 pont.